Artykuł
§ 1. Misją Urzędu Gminy Mokrsko jest skuteczna i profesjonalna realizacja zadań publicznych w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb mieszkańców.
§ 2. Urząd realizuje zadania Wójta jako organu wykonawczego Gminy.
§ 3. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków do prawidłowego realizowania zadań własnych, zadań zleconych i powierzonych w drodze porozumień z organami administracji rządowej i samorządowej.
§ 4. W szczególności do zadań Urzędu należy:
1) zapewnienie terminowej realizacji zadań określonych w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy;
2) sprawna obsługa mieszkańców;
3) ciągły rozwój Gminy;
4) umacnianie pozycji Urzędu Gminy poprzez jakość świadczonych usług;
5) partnerskie nawiązywanie relacji z mieszkańcami z zachowaniem służebnej roli Urzędu Gminy wobec mieszkańców;
6) usprawnianie wewnętrznego systemu przebiegu informacji;
7) prowadzenie działań promocyjnych w celu tworzenia dobrego wizerunku Gminy;
8) przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy;
9) wykonywanie (na podstawie udzielonych upoważnień) czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań Gminy;
10) zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków;
11) przygotowywanie i wykonywanie budżetu Gminy oraz innych aktów organów Gminy;
12) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy;
13) zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady i posiedzeń komisji Rady oraz organów funkcjonujących w strukturze Gminy;
14) wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
15) realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami pracy.





