Artykuł
🟦 REGULAMIN MONITORINGU WIZYJNEGO
budynku Klubu Dziecięcego oraz Przedszkola w Chotowie
§1. Cel stosowania monitoringu
Monitoring wizyjny został zainstalowany w celu:
zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających na terenie obiektu,
ochrony mienia gminnego,
zapobiegania aktom wandalizmu, kradzieży oraz innym zdarzeniom zagrażającym bezpieczeństwu.
Monitoring nie służy do stałego śledzenia zachowania osób ani do oceny pracy pracowników.
§2. Administrator danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie monitoringu jest
Urząd Gminy Mokrsko, reprezentowany przez Wójta Gminy.
Adres: 98-345 Mokrsko 231, e-mail: urzad@mokrsko.pl, tel. 43 886 32 77.Z administratorem można skontaktować się w sprawach ochrony danych osobowych:
Inspektor Ochrony Danych: e-mail: iod@morsko.pl].
§3. Zakres działania systemu
Kamery monitoringu obejmują:
teren wokół budynku (wejścia, dojścia, plac zabaw, parking),
korytarz wewnątrz budynku.
Monitoring nie obejmuje pomieszczeń sanitarnych, szatni, gabinetów ani sal zajęć.
§4. Zakres przetwarzanych danych
W systemie przetwarzany jest wizerunek osób przebywających w zasięgu kamer.
System nie rejestruje dźwięku.
§5. Zasady dostępu do nagrań
Dostęp do systemu monitoringu mają wyłącznie osoby upoważnione przez Administratora:
Dyrektor Zespołu Szkoły i Przedszkola w Mokrsku– w zakresie podglądu i odtwarzania nagrań w przypadkach uzasadnionych,
wskazana osoba lub podmiot zewnętrzny – w zakresie obsługi technicznej systemu.
Udostępnienie nagrań innym podmiotom może nastąpić wyłącznie:
na pisemny wniosek organów uprawnionych (np. Policji, Prokuratury),
za zgodą Administratora.
Wszystkie przypadki odtworzenia lub przekazania nagrań są rejestrowane w ewidencji udostępnień.
§6. Okres przechowywania danych
Nagrania z systemu monitoringu przechowywane są przez okres do 90 dni,
po czym są automatycznie nadpisywane, chyba że zostały wcześniej zabezpieczone w związku z prowadzonym postępowaniem.
§7. Prawa osób, których dane dotyczą
Osobie zarejestrowanej przez system przysługuje prawo do:
uzyskania informacji o przetwarzaniu danych,
dostępu do nagrań, w zakresie, w jakim nie narusza to praw innych osób,
żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych – w przypadkach przewidzianych przepisami RODO.
W celu realizacji swoich praw należy skontaktować się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych.
§8. Obowiązek informacyjny
Teren objęty monitoringiem jest oznaczony tablicą informacyjną zawierającymi piktogram kamery oraz podstawowe dane administratora.
Niniejszy regulamin stanowi uzupełnienie obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 RODO.
§9. Postanowienia końcowe
Zasady stosowania i nadzoru nad systemem monitoringu podlegają okresowej weryfikacji przez Administratora.
Regulamin jest dostępny:
na stronie internetowej Urzędu Gminy
w budynku objętym monitoringiem, w miejscu ogólnodostępnym.





